Fysiske rammer

Jeg bor i et parcelhus på en stor grund i landlige omgivelser med mange muligheder for udfoldelse og oplevelser. Her er både plads og ro til at gro.        I haven er der indrettet gode legemiljøer, der giver børnene rig mulighed for leg, læring og udvikling med bl.a. legehus, mudderkøkken, rutsjebane, sandkasse, sansegynge. Der er både græs- og fliseområde. Legeområdet er hegnet ind.
I huset har børnene deres eget legeværelse. Legeværelset indbyder både til stille leg og hygge samtidig med, at der også er mulighed for at hoppe eller slå kolbøtter på madrassen. I køkkenet har børnene deres spiseplads. Det er også her, at mange af vores kreative aktiviteter finder sted. I gangen er der rigelig med gulvplads til at boltre sig med at bygge diverse baner, danse ballondans, køre med biler eller trille med bolde. Det er her, at børnene som udgangspunkt bliver budt velkommen om morgenen, og det er her de har deres garderobeplads med egne kasser og knager.
På badeværelset bliver børnene puslet. Badeværelset er også det rum, hvor vi vasker hænder, tager fodbad og leger med sæbeskum. Stuen bliver brugt efter behov, f.eks. når børnenes leg kræver en anden arena eller hvis et barn har brug for at trække sig et øjeblik fra de andre børn. Her finder vi også det gode vinkevindue eller børnenes fortrukne plads, når de skal holde øje med traktoren eller skraldvognen der kører forbi.
Jeg bor et stenkast fra en natursti, når børnene kan bevæge sig frit, i gåafstand til skoven og i cykleafstand til stranden, mm.